Som du tänker - Så blir det.

HEJSAN! Jag har precis läst ut en bok, »att välja Glädje« av Kay Pollak. Det fanns en del intressanta avsnitt men efter det 100e kapitlet blev ämnet för tjatigt, i min smak i alla fall.
Hur som helst så var det mest fängslande avsnittet om hur tankens kraft påverkar ditt liv, fysiskt.
Det har gjorts experiment som visar på detta, en grupp människor sattes i hypnos och får ett glas med ren saltlösning (smakar som mycket starkt saltvatten, kväljningar uppstår vanligtvis om det skulle drickas) men personerna var intalade att det de drack var sockervatten, och alla i gruppen dricker upp - glatt och villigt, de kan till och med känna en söt smak! 

Det var alltså med hjälp av att deras hjärna, deras tankar närmare bestämt, som gjorde att deras smaklökar inte kände det salta, för att tanken var inställd på sött. De fick inte heller kväljningar eller kräktes som en "normal" person skulle ha fått, vilket är en fysisk okontrollerbar reaktion – i vanliga fall.

Ett annat exempel är när en person var satt i hypnos och intalades att spetsen på en blyertspenna var glödande, och när personen rörde vid den så kändes det varmt, han fick till och med brännmärken!

Det jag vill säga är att allt vi tänker påverkar oss, mer än vad vi tror. Om du bara tänker ”dåliga” tankar om dig själv och andra, så blir det efter ett tag så. Men om du tänker ”goda” tankar om dig själv och andra så blir det så! Det är därför som idrottsmän ofta visualiserar hela proceduren av när de kommer att göra det där superhoppet eller det snygga målet, för att det hjälper dem att faktiskt uppnå det. Kommentera & diskutera hjärna ;)


Som du tänker - Så blir det.


/Sprhuli 


Kommentarer
Postat av: MALINHE - FOTOBLOGGEN

awww tack:)

jag har då inte fått några dumma komentarer än så länge iaf :D:D:D

2009-09-25 @ 21:02:31
URL: http://malinhee.blogg.se/
Postat av: eco chic

Visst, det är mycket man kan påverka med tankekraft, det tror jag.



SV: tack för uppmuntrande ord för min blogg :)

2009-09-25 @ 22:09:40
URL: http://ecochic.blogg.se/
Postat av: Sanna - saos.blogg.se

svar tack så hemskt mycket! vad glad jag blir!



ha en jättefin helg! kram kram

2009-09-25 @ 22:48:27
URL: http://saos.blogg.se/
Postat av: queen of fucking everything

Fin design och allt en annorlunda men intressan blogg ! :D

2009-09-25 @ 22:48:34
URL: http://qofe.blogg.se/
Postat av: Pernilla

svar: jaså, vad roligt! :) Tycker din blogg var väldigt intressant och jag kommer nog kolla in din blogg med! men jag har ganska så dåligt minne med bloggnamn och såntdär, men så fort du kommenterat så går jag in och tittar på din blogg :)

kramkram

2009-09-26 @ 01:55:49
URL: http://pernillarvidsson.blogg.se/
Postat av: Agnes

Hoppas du får en bra dag. :)

2009-09-26 @ 10:04:48
URL: http://agge1.blogg.se/
Postat av: stephanie

Hejsan , det här ingen reklam eller spam , det är ett mail speciellt för dig ! Det handlar om min framgångsrika blogg ! Det är ingen fjortisblogg som provicerar för att få läsare! Det är nog en blogg ni inte sett förut , det handlar inte om foto eller mode. Det handlar om blommor ! En inpsirerande blogg som du själv kan få inspiration och kunskaper av , jag går tredje året på floristlinjen , och delar med av mina kunskaper och drömmar! Följ min blogg via bloglovin. Det är ingen vanlig blogg, det är något nytt !

2009-09-26 @ 10:59:56
URL: http://blomsterfro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0